|
2012, M.A. |
|
2012, Horia Truta |
|
2009, Graiul Maramureşului |
|
2008, Horia Truţă, Dan Demşea |
|
2007, Francois Pamfil |
|
2007, Ana Franca, arhitect |
|
2005, Loredana Nicoară |
|
2005, Gabriel Bonaciu |
|
2005, Aurel Chiriac |
|
2004, Vasile Sărăndan, interviu |
|
2004, Vasile Sărăndan |
|
2004, Onisim Colta |
|
2004, C. Puşcaş |
|
2004, Amedeo Caftangioglu |
|
2000, Pengo Zoltan |
|
2000, Horia Medeleanu |
|
2000, Ioan Moldovan |
|
2000, Gabriela Crişan |
|
1999, Negoiţă Lăptoiu |
|
1997, rev.Silvania |
|
1996, Horia Medeleanu |
|
1986, Octavian Barbosa |
|
1986, Iudit Anghel |
|
1985, Călin Dan |
|
1984, Valentin Stache |
|
Sala de onoare a Muzeului Ţării Crişurilor din Oradea a devenit, vineri, neĂ®ncăpătoare pentru iubitorii de artă şi se frumos, care au admirat, minute Ă®n şir, ineditele exponate din lemn, marmură, piatră sau bronz, ale sculptorului şi plasticianului Dumitru Paina. Artistul şi-a câştigat Ă®n timp acea limpezime a formei, coerenţa interioară a unei lumi care-l defineşte, distingându-l de alti colegi de breaslă.Uşurinţa Ă®n a-şi ciopli sau modela formele este vizibilă la Dumitru Paina, care, la 52 de ani, se descoperă privitorului ca un sculptor al maturităţii. “Asistăm la un eveniment cultural deosebit, expoziţia retrospectivă a plasticianului şi sculptorului Dumitru Paina. ni se dezvăluie Ă®n forţă şansa de a cunoaşte o creaţie care s-a născut de-a lungul timpului”, a mărturisit Aurel Chiriac, directorul Muzeului Ţării Crişurilor, din Oradea. Sculptorul bihorean este adeptul Ă®nnăscut al lecţiei brâncuşiene asupra formei, din creaţia căruia nu liposesc motivele: cuplul, germinaţia, fructul, pomul, corola, familia şi altele. Absolvent al Academiei de Arte Vizuale “Ion Andreescu”, din Cluj-Napoca, secţia Sculptură, artistul se poate lăuda cu o bogată activitate expoziţională, atât Ă®n ţară, cât şi Ă®n străinătate (Franţa, Japonia, Ungaria, Germania etc).“Dumitru Paina este adeptul unei sculpturi robuste viguroase, dar care conţine, totodată, gingăţie şi tandreţe, asprime virilă şi unduiri de volume blânde. Artistul este susţinătorul ideii de perenitate, de permanenţă ce se Ă®ngână cu perenitatea”, arata, la rândul său, pictorul Onisim Colta.
Loredana Nicoară, Crişana, 7 martie , 2005
|